Det er ikke kun drenge der klatre i træer

I går skulle Kvindeudfordringen ud og klatre i et 25 meter højt træ i Hareskoven.

Mads fra Activefun skulle stå for sikkerheden. Vi blev alle sammen udstyret med hjelme, klatresele og sikringsreb.

Jeg har, som voksen, prøvet at klatre et par gange før. Så jeg blev udvalgt til at være den første.

Det gik ikke så nemt som jeg havde forestillet mig, der var MEGET langt mellem grenene, og mine ben rystede og armene syrede til. 2-3 meter oppe måtte jeg give op… Øv

Næste modige kvindes tur…. Hun var sej, og kom helt op til båthornet 18 meter oppe. Hun lignede en der aldrig havde lavet andet end at klatre.

Den næste kvinde lider af højde skræk, men var med på at tage udfordringen op. I starten gik det fint, men et godt stykke oppe i træet starter højdeskrækken. Hun råber en masse mærkelige lyde, men den eneste hjælp vi kan yde fra jorden er lidt moralsk opbakning. Hun overvandt frygten, og nåede også til tops.

Da alle havde prøvet, fik jeg lov til at give det et forsøg mere. Jeg havde lurret et par tricks af fra de andre, og kom heldigvis hurtigt forbi der hvor jeg gik i stå første gang. Fast besluttet på at nå toppen gik bare der op af. Men på et tidspunkt går jeg i stå, der er kun 3 meter op til båthornet. Jeg kan ikke snyde, jeg må helt op og dytte i hornet. Der er helt stille her oppe. Jeg kan ikke høre dem på jorden. Det blæser og træet svejer lidt. Så er det nu… Op… Op…Op… Ved slet ikke hvordan jeg kom helt op, men pludselig kan jeg nå båthornet og dytter lystigt i det.

Fantastisk adrenalin kick. Det er ikke sidste gang jeg har klatret i træer.

Skriv en kommentar